Byl jednou jeden smutný traktor, se kterým už si nikdo nechtěl hrát. U Krajské správy a údržby silnic nad ním dávno zlomili hůl. Prý je starý a na silnice už nepatří. A to se narodil teprve v roce 1981, takže se cítí pořád jako mladík! Jmenuje se Zetor 7011 a když sjel z linky v Brně měl rovnou plnou sílu 61,69 koníků.
Naštěstí si ho vzala do parády pětice studentů 3. ročníku oboru Opravář zemědělských strojů na SZeŠ a VOŠ v Bystřici nad Pernštejnem společně s učitelem odborného výcviku panem Lubošem Němcem. Tým provedl kompletní repasi traktoru, při které byl zjištěn závažný problém s pohonnou jednotkou, a proto byl do traktoru osazen motor z typu 7711. Práce trvaly necelých devět měsíců, v jejichž průběhu bylo odpracováno více než 1.500 hodin.
To ale ještě není zdaleka všechno. Znovuzrozený traktůrek bude moci teď nejen vozit lidi, ale také je něčemu naučit. Právě s ohledem na budoucí použití byla výbava doplněna o přestavbu pro autoškolu – traktor tak je vybaven druhým řízením a další sedačkou pro instruktora autoškoly. Nadále bude ve škole využíván jako cvičné vozidlo skupiny T nejenom pro žáky, ale také pro zájemce z řad veřejnosti o tento typ řidičského oprávnění. A to mu určitě jeho kamarádi z Krajské správy a údržby silnic budou závidět!
Ale to není poslední novinka, kterou může oslňovat. Nablýskaný Zetor 7711 má kůží čalouněný volant a chromované díly motoru (víka válců, filtry paliva). Do výbavy dostal také rádio s CD přehrávačem a voní novotou zásluhou kompletního přečalounění interieru, včetně nových sedaček. Zajímavostí je také atypické řešení výfuku, který se přesunul za kabinu.
Kompletní repase proběhla v rámci krajského projektu Postav si svůj traktor, do kterého je zapojeno 7 odborných škol z celého Kraje Vysočina. Partnerem se stala také společnost Wera, která celé snažení finančně podpořila. A každá koruna se hodila, protože celkové náklady (bez jakýchkoliv mezd) byly vyčísleny přibližně na 260.000 korun. Dvanáctého září 2017 dostali zaměstnanci Wery jedinečnou možnost si celé dílo studentů prohlédnout zblízka v areálu firmy v celé jeho délce 372 centimetrů, šířce 185 centimetrů a úctyhodné výšce 254 centimetrů.
Ale co je nejdůležitější! Za těch devět měsíců v dílně poslouchal traktor neustále rockovou hudbu a díky tomu se z něj stal rebel. Na silnici se prý bude chovat podle předpisů a nepřesáhne svoji nejvyšší povolenou rychlost 25 kilometrů za hodinu, ale jinak si na něj dejte pozor! Až uvidíte jeho rebelský design kapoty, měli byste se mít na pozoru!