Marketing, jasná vize a směřování značky. To by měly být v dnešním obchodním světě základy úspěchu každé firmy. A právě hodnocení celkového komunikování značky a její sebeprezentace se věnuje každoročně udělovaná německá cena German Brand Awards (Německá cena za značku). Ta se chlubí veřejnými kritérii hodnocení a také nezávislou porotou sestavenou z devíti odborníků. Jejím cílem je objevit, ocenit a představit veřejnosti průkopníky v oblasti marketingu na německém trhu. Zúčastnit se mohou pouze značky, které vybere a nominuje German Brand Institute prostřednictvím skautů a expertů. Foto: German Brand Awards hlasuje pro Weru

Jak říká prohlášení na oficiálních stránkách http://www.german-brand-award.com:

„With the German Brand Award, you can prove your brand competence and quality through media effectiveness.“
(„S German Brand Awards prokážete možnosti svojí značky a to skrze efektivitu médií.“)

V roce 2016 začala Wera se svojí novou vizí vítězné tažení na předávání německých German Brand Awards. Vedoucí marketingového oddělení Detlef Seyfarth zde převzal cenu v kategorii „Industry Excellence in Branding – Building & Elements“ (Vynikající kvalita průmyslové značky – Stavebnictví). Ve stejném roce uspěla Wera s balením ráčny Zyklop Speed a získala za něj cenu German Design Award (Německá cena za design) v kategorii Packaging (Balení).

Už v té době si zcela zasloužila následující popis, který stojí na oficiálních stránkách pod záložkou Wera:

„Kdo dnes porovná značku Wera s tou z roku 2012, ocitne se v úplně novém světě. Vše se zdá být jedinečné. Jednotně barevný svět a především způsob balení zaručují, že vzhled jasně říká „nejvyšší kvalita“ a „životní styl“. Mezitím se design rozšířil za hranice balení až k produktům, výstavním stěnám, brožurám a mnohému dalšímu.“

To ještě nikdo netušil, že se v roce 2017 podaří úspěch zopakovat, tentokrát v kategorii Tools & Gardening (Nářadí a zahradnictví), kde Wera získala nejvyšší zlatou příčku. Ocenění se neuděluje za konkrétní produkt či balení, ale za celý obraz značky. Wera tedy uspěla se svým zaměřením na koncept Tool Rebelů, ale také důrazem na komunikaci přes sociální média.

Zdůvodnění poroty, proč právě Wera získala tuto cenu, zní následovně:Foto: German Brand Awards hlasuje pro Weru

„Wera dokázala vytvořit něco, co nikdo v průmyslu nepovažoval za důležité či dokonce možné. Vytvořit svět s emocemi pro něco tak banálního jako je šroubování. Za tímto úspěchem se ukrývá strategie, která dokázala zpochybnit zaběhlé standardy a znovu rebelovat ve formě chytrých inovací. Zrodili se Tool Rebelové. Tento svěží image rozšířili nejen do světa, ale i do svých vlastních řad. Firma pozvala své zaměstnance na novou cestu a vytvořili fantasticky fungující značku, díky které konkurence vypadá zastarale. Přesně takto vypadá značkový rock’n’roll.“

Přesvědčte se na vlastní kůži, že šroubováky dokáží být „sexy“. Zkuste si to na vlastní kůži, ať už na jednom z veletrhů, v obchodě, na webu nebo pouze v katalogu. A co vy? Už se také cítíte nakažení rebelskou utahovací horečkou?